Doorgaan naar hoofdcontent

Ster.

 
Het was fascinerend te zien.
De gelijkenis tussen de ene vrouw en de andere.
De eerste was een bedrogen prinses aan het Britse hof die zich in 1995 liet interviewen door de BBC.
En uit de school klapte over haar prins-gemaal die er een flinke slippert op na hield.
Met de vrouw met wie hij uiteindelijk trouwen zou.
De tweede dame  gaf gister een interview aan de ongekroonde koning van de roddeljournalistiek, Evert Santegoeds.
Zij was lang onder deel van de showbizz royalty dankzij haar huwelijk met een voetballer die zijn laatste doelpunt jaren terug maakte
Estelle Gullit-Cruijff had heel goed naar het interview met Princess Diana gekeken, zo leek het.
Het hoofd schuin.
De wenkbrauwen in een permanente frons die smart en verdriet uitbeeldden.
Praten met zachte stem.
Ogenschijnlijk zoeken naar de juiste woorden om al dat bedrog, al dat verdriet mee uit te drukken.
Smartelijk liet Estelle aan Santegoeds zelfs in en letterlijke quote van Diana weten dat ‘haar huwelijk een beetje  te vol was geweest’.
‘Three is a crowd’ zo sprak de Britse prinses achttien jaar geleden over de niet aflatende affaire die haar man erop nahield met Camilla Parker- Bowles.
Zijn latere, tweede echtgenote.
Het was een heerlijk schouwspel.
Evert Santegoeds voerde de handtamme Estelle.
Daar zat de bedrogen echtgenote in optima forma.
Net als Diana mooi, jong, verslagen.
Vertellend over hoe ze haar man betrapt had in de woonkamer met een andere vrouw. En ‘ze waren niet een potje aan het kaarten’.
Estelle was eventjes een echte ster.
Prachttelevisie.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Cantat, Rady, Trintignant.

    Waar was jij de avond van 26 juli 2003? Ik weet waar ik was. Ik vierde mijn verjaardag op De Parade in Utrecht, met mijn vrienden. En precies negentien dagen daarna zou ik degene ontmoeten die bijna mijn ondergang werd. Die tot tweemaal toe plotseling en razendsnel zijn handen om mijn keel zou zetten in een poging om me dood te knijpen. Op momenten dat ik het niet met hem eens was. En hem dat had laten weten. Ik weet ook waar de Franse actrice   Marie Trintignant was, die avond.  Op 26 juli 2003 was ze voor filmopnamen in de Litouwse stad Vilnius. De man met wie ze een affaire had aangeknoopt was bij haar. Bertrand Cantat was de frontman van de populaire Franse band   Noir Désir.  Getrouwd met de moeder van zijn twee kinderen, Krisztina Rady, was hij maanden daarvoor een affaire begonnen met de eveneens al getrouwde Trintignant. Hun affaire ging gepaard met ups en downs. Er waren ruzies. Er was de voortdurende zuigende aanwezig...

Duw het.

  Elke keer als ik die clip zie, sta ik denkbeeldig onmiddellijk in die geweldige discotheek onder het Stadhuis in Utrecht. Het is het begin van de jaren negentig. En Salt-N-Pepa hebben het nummer ‘Tramp’ uitgebracht, enkele jaren ervoor. De hiphopgroep, die uit drie meiden bestaat, krijgt echter wereldwijd succes met de B-kant van 'Tramp’. Deze hit ‘Push it’ is een van de eerste hiphopbeats die ik in Fellini hoorde. In die nachtclub waren veel eerste keren voor mij. Niet alleen werd er op donderdagavonden geweldige salsa- en latinmuziek gedraaid. Ook hoorde ik er de definitieve overgang van disco, soul en funk naar hip hop. En later naar electrobeats als trance en hard-bop, vervolgens ten slotte naar house.  Deze jaren, zo  bleek later, waren een snijpunt in de tijd waarin mode en muziek definitief veranderden. Drie avonden per week was ik in Fellini te vinden. Soms met een grote groep vrienden, soms met vriendinnen, bij gelegenheid alleen. Net als nu was ik ...

Dodenherdenking

    Onder een wolkenhemel waar de avondzon doorheen piepte terwijl het soms zachtjes motregende, was daar de Dodenherdenking. In het Walkart-park speelde het Koninklijk Zeister Harmonie Muziekgezelschap prachtige koralen. De burgemeester sprak een menigte mensen toe. Er waren jongeren die samen stonden. Gezinnen of moeders met grote en kleine kinderen. Ouderen, sommigen zeer slecht ter been die onder de grote kastanjes stilstonden. Boven alle hoofden was het enige geluid dat hoorbaar was in de diepe stilte, het gekwetter van de levendige groep knalgroene papegaaien. Die tussen de ruisende kruinen van de bomen hoog in de lucht dansten. Na de diepe, lange stilte werden kransen gelegd bij het Monument Voor De Gevallen.   Waarna de tocht ging naar het Joods Monument met daarop de 153 namen van Joodse Zeistenaren die omkwamen als gevolg van de Holocaust. De kranslegging eindigde bij het Indië Monument, daar geplaatst...